Ампилогов Даниил
Права споживачів!!!
Захист прав сповивачів являється складовою частиною захисту прав людини.
Захист прав споживачів це гарантований закон контролю за якістю і безпечністю всіх видів продуктів та послуг.
Коли ми з вами купуємо , замовляємо або використовуємо товар чи продукцію, яка реалізується на території України ми маємо право на : захист своїх прав державою; належну якість та обслуговування; безпеку; достовірну інформацію про товар,його асортимент,якість,а також про її виробника; звернення до суду або уповноважених органів державної влади за захистом порушених прав.
Права споживачів захищалися завжди звичаями та законами. Поступово ці права знайшли своє втілення в утворенні різних суспільних об’єднань, правових норм та ін.
Починаючи із 1936 року і по сьогодні закони та норми оптимізуються, удосконалюються та розвиваються. Національна асоціація споживачів США з’явилася наприкінці 1936 року, в 1951 році вона з’явилася і у Франції, а в 1957 році- у Великобританії.
15 березня 1961 року Президент США видав постанову , яка проголошувала «Чотири права сповивачів»: на безпеку та якість товару; достовірну інформацію; право бути почутим; право захищати свої претензії в суді.
У 1973 році Рада Європи затвердила « Хартію захисту споживачів», а в 1985 році Генеральна Асамблея ООН затвердила « Керівна принципи захисту інтересів і прав споживачів» . Свого часу навіть Радянський Союз визнав ці принципи.
Серед республік колишнього Радянського Союзу Україна перша прийняла закон « Про захист прав споживачів» .У 1992 році було створено Державний комітет України у справах захисту прав споживачів.
Процес становлення та формування системи захисту прав громадянина ґрунтується на статті Конституції України, згідно з якою «держава захищає права споживачів, здійснює контроль за якістю і безпечністю продукції та всіх видів послуг і робіт» .
Нагляд та захист у галузі прав споживачів здійснюють : Держспожив інспекція України, Антимонопольний комітет України, Державна житлово-комунальна інспекція, Національна експертна комісія України з питань захисту суспільної моралі. Якщо сталося так, що ваші права ,як споживача, порушено ви можете звернутися до суду. Вам необхідно буде доводити такі обставини : факт придбання послуги чи товару; надання інформації про товар; відомості про властивості товару і його відповідність потребам споживача; використання товару; заподіяння шкоди життю чи здоров’ю.
Крім цього доказами придбання товару може бути – квитанція,товарний або касовий чек, квиток, договір та ін.
Якщо на товар встановлено гарантійний строк слід мати технічний паспорт або інший документ який його замінює.
Якщо цих документів у вас немає( втратили або не отримали при придбанні товару) то факт купівлі-продажу можна довести за допомогою свідків або інших доказів.
Про наявність або відсутність недоліків у товарі можна довести за допомогою експертизи. Це повинен зробити за свій рахунок саме продавець.
Тож не марнуйте часу відстоюйте та захищайте свої права.
В Угоді про асоціацію Україна - ЄС зазначено : « Сторони співробітничають з метою забезпечення високого рівня захисту прав споживачів та досягнення сумісності між їхніми системами захисту прав споживачів». Тому при реформуванні системи захисту прав споживачів в Україні процес повинен здійснюватися на засадах ЄС та новітніх європейських підходів до підвищення ефективності системи захисту прав споживачів, зокрема : зміна акценту з можливостей виробників на потреби споживачів; стрімкий розвиток тих сегментів ринку,що краще відповідають потребам споживачів; споживачі є невід’ємною складовою економічного розвитку; споживачі отримують гарантії забезпечення мінімального споживання за прийнятними цінами; врахування інтересів виробників,встановлення певного балансу інтересів сторін ринку.
Тож маємо надію ,що реформування Закону «Про права споживачів» принесе і споживачу,і виробнику позитивні зміни , удосконаленні права, вигідні умови, зменшення випадків звернень до суду .
Юрист загальної практики
ЮРИДИЧНОЇ КОМПАНІЇ «АЛЬФА ЛЕКС КОНСАЛТИНГ»
Катерина Овчаренко
В Україні змінюється система реєстрації місця проживання.
З 4 квітня в Україні буде змінено систему реєстрації місця проживання. Раніше реєстрацію та зняття з реєстрації місця проживання здійснювалося територіальними підрозділами міграційної служби за місцем реєстрації. Тепер ці повноваження передаються виконавчим органам місцевого самоврядування. Відтепер громадяни,яким потрібно зареєструвати місце проживання або знятися з реєстрації місця проживання,повинні звертатися до органу виконавчої влади ,що діє на території відповідної адміністративно-територіальної одиниці,на яку поширюються повноваження відповідної сільської,селищної ради.
Місцеві громади повинні будуть передавати інформацію про реєстрацію місця проживання для внесення даних до Єдиного державного демографічного реєстру.
Законодавчі зміни не торкнулися переліку документів потрібних для реєстрації місця проживання. Відповідно до цього,при собі потрібно мати : письмову заяву, паспортний документ(якщо дитина не досягла 16 років,подається свідоцтво про народження), квитанція про оплату держмита,талон зняття з реєстрації,документ ,що підтверджує право на проживання в житлі(свідоцтво про право власності).
Такі зміни принесуть зручність людям сільської місцевості,адже це збереже не тільки час, а й кошти.
Прес-служба
Юридичної компанії “АЛЬФА ЛЕКС КОНСАЛТИНГ”
Офшор – «поза межами»!
Мовознавці досі не прийшли до єдиної думки щодо правильного написання терміна офшор.
Офшор в перекладі з англійської означає «поза берегом»,»поза межами». Це компанія,яка не веде господарської діяльності в країні своєї реєстрації,а власники офшорів - нерезиденти цих країн. В цих країнах ,як правило,низьке або відсутнє оподаткування офшорів.
На сьогоднішній день ми дуже часто чуємо новини в яких йдеться про « офшорні махінації».
Слово офшор не викликає добрих почуттів та довіри у наших громадян. Всі ми знаємо , що офшор – значить погано.
Вперше термін «офшор» з’явився в одній із газет США в кінці 50-х років 20 ст. Тоді йшлося про фінансову організацію, якій вдалося уникнути урядового контролю шляхом географічної вибірковості. Іншими словами, вона перемістила свою діяльність,яку уряд бажав контролювати,на територію із сприятливим податковим кліматом. Тобто термін «офшор» не є юридичним, він є економіко-географічним.
Офшор – це формальна реєстрація фірми, компанії у так званій «офшорній зоні», в країні де заниженні або відсутні податки на підприємницьку діяльність нерезидентів. Низьке оподаткування передбачено в декількох країнах, тому підприємці мають можливість вибрати оптимальний,з точки зору податкового планування,варіант. Ним користуються бізнесмени усього світу.
Зареєструвати офшорну компанію значно легше і вигідніше, ніж відкрити представництво фірми в іншій країні. Адже відкриття представництва потребує сплати податків, у той час як офшор дозволяє усунути виплати податку на прибуток та помітно знизити відсотки по соціальному і прибутковому податках.
Іноді офшорні компанії виступають в якості фінансових центрів. Щоб забезпечити високий рівень надійності офшору нерідко застосовують офшорні рахунки. Рахунок в закордонному банку для нерезидента, це повна конфіденційність та оперативність при управлінні грошовими коштами. Офшорні рахунки можуть оперувати валютою , що є важливим у випадку міжнародного діловодства.
Утворюючи офшори, підприємець абсолютно законно мінімізує оподаткування своєї фірми.
Офшорні компанії мають як свої переваги, так й недоліки.
Переваги полягають в низькому оподаткуванні; в захисті власності; в веденні бухгалтерії та фінансових звітів; в простоті реєстрації; в анонімності.
Недоліки офшору : ці компанії не мають права вести діяльність у країні реєстрації; у деяких країнах діє анті офшорне законодавство, яке створює перешкоди особам з цих країн працювати з офшорними компаніями.
Офшорні компанії , як і рахунки, можуть допомогти підприємцям в отриманні посвідки на проживання. Наприклад,в Португалії та Кіпрі реєстрацію юридичної особи нерезидентом є законним приводом для надання посвідки на проживання та отримання другого громадянства.
Офшор надає великі можливості для бізнес-міграції як для нерезидента,так і для його сім’ї.
Юрист загальної практики
ЮРИДИЧНОЇ КОМПАНІЇ «АЛЬФА ЛЕКС КОНСАЛТИНГ»
Катерина Овчаренко
Все про Європейський суд!
Останнім часом ми багато чуємо по телебаченню ,читаємо в газетах та Інтернеті про Європейський суд з прав людини. Багато хто з наших співвітчизників звертався за допомогою до Європейського суду.
Що ж це за суд???Хто має право до нього звернутися?Чи може простий громадянин отримати захист та правову допомогу ,звернувшись до Європейського суду?
Європейський суд з прав людини являється міжнародним судовим органом, юрисдикція якого поширюється на всі держави – члени Ради Європи, що ратифікували Конвенцію про захист прав людини і основоположних свобод.
До його складу входять 47 суддів, по одному від кожної держави – члена.
Які ж справи розглядає цей суд?
По першій інстанції, справи подані на інститути Союзу фізичними та юридичними особами; позови , пов’язані з порушенням юридичними , приватними особами та державами – учасниками рішень і директив Союзу. Крім цього Суд виступає в ролі арбітра у країнах ЄС при суперечках щодо політики субсидування та введення торгових санкцій.
Європейський суд формувався протягом довгого періоду часу. Європейська конвенція про захист прав людини та основних свобод проголосила основоположні права людини, створила особливий механізм її захисту. Цей механізм включає в себе : Європейську комісію з прав людини; Європейський суд з прав людини; Комітет міністрів Ради Європи.
З 1998 року два з цих органів були об’єднанні в один – Європейський суд з прав людини. Він знаходиться в Страсбурзі, де і сама Рада Європи.
Основною функцією Європейського суду являється забезпечення неухильного дотримання і виконання норм конвенції її державами учасницями. Він здійснює своє завдання шляхом розгляду і вирішення конкретних справ , прийнятих ним до провадження на основі індивідуальних скарг.
Після реформування суду в 1998 році його активність підвищилася . Вже на початок 2010 року суд виніс 12 198 рішень.
Європейський суд з прав людини має право :
- Розглядати індивідуальні та між державні скарги;
- Визнавати факт того,що було порушено,те чи інше право заявника;
- Присудити заявнику виграну ,справедливу компенсацію;
- Розглядати запит комітету міністрів Ради Європи з питань про те,чи не порушила держава – відповідач своє зобов’язання по виконанню постанов Європейського суду з прав людини;
- Виносити Консультативні висновки про тлумачення Конвенції про захист прав людини та основних свобод,з питань,не пов’язаних з розглядом справ.
Судова практика Європейського суду з прав людини – це джерело права,що складається на основі рішень цього органу, які спрямовані на захист прав і свобод людини і громадянина. Це джерело права є юридично значущим і для нашої держави.
Яскравим прикладом використання положень Конвенції і практики ЄСПЛ є практика Конституційного Суду України. Основні проблеми у застосуванні положень Європейської конвенції в діяльності КСУ полягають у тому, що багато її положень уже втілено в національне законодавство, а КСУ використовує переважно норми національного права, але посилається на Європейську конвенцію, коли відсутні інші правові регулятори у рамках національного права.
Судова практика Європейського суду є об’єктивним критерієм оцінки правової системи кожної держави – учасниці Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод.
Наразі Україна є державою,яка орієнтується на європейський досвід. Саме тому для становлення її як правової держави є важливою практика ЄСПЛ.
Кожен громадянин має право після використання всіх національних засобів правового захисту звертатися за захистом своїх прав і свобод до відповідних міжнародних судових установ чи до відповідних органі міжнародних організацій, членом або учасником яких є Україна.
Юрист загальної практики
ЮРИДИЧНОЇ КОМПАНІЇ «АЛЬФА ЛЕКС КОНСАЛТИНГ»
Катерина Овчаренко
Співробітництво Міністерства Юстиції та Укрпошти
Міністерство Юстиції та ДП «Укрпошта» підписали меморандум про співробітництво,який передбачає ,що на базі відділень Укрпошти по всій Україні можна буде отримати реєстраційні сервіси Мін’юсту.
Наразі Укрпошта має можливість забезпечити українців якісними і швидкими послугами з реєстрації майна та бізнесу. Адже відділення пошти є у кожному куточку нашої країни. А ще це додаткова стаття доходів для Укрпошти.
На сьогоднішній день ДП «Укрпошта» з гордістю і почуттям відповідальності бере на себе реалізацію завдання з надання реєстраційних послуг. Почався підбір відповідних кадрів.
Незабаром буде оголошено 5 регіонів які стануть стартовими для запуску даного проекту.
Прес-служба
Юридичної компанії “АЛЬФА ЛЕКС КОНСАЛТИНГ”
Зміни в пенсійному законодавстві!
На початку 2016 року почали впроваджуватися зміни у пенсійне забезпечення громадян. Ці зміни стосуються порядку призначення пенсій за вислугу років, виплати пенсій працюючим пенсіонерам, визначення максимального та мінімального розміру пенсій, індексації пенсії, податку та військового збору з пенсій.
В кінці 2015 року Верховна Рада України прийняла низку законодавчих актів, які набрали чинності з 1 січня 2016 року, вони регулюють питання пенсійного забезпечення громадян. Зокрема, це «Закон про державний бюджет України на 2016 рік», « Закон України про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких законодавчих актів України щодо забезпечення збалансованості бюджетних надходження у 2016 році», « Закон України про внесення змін до деяких законодавчих актів України в зв’язку з прийняттям закону України « Про Національну поліцію». Крім того депутати змінили механізм нарахування пенсії. Верховна Рада прийняла закон «Про внесення змін до Закону України «Про загальнообов’язкове державне пенсійне страхування» щодо порядку визначення заробітку для обчислення пенсії.
За бажанням самого пенсіонера та за умови підтвердження довідки про зарплату первинними документами або в разі, якщо страховий стаж починаючи з 1 липня 2000 року становить менше 60 місяців, для обчислення пенсії також враховується заробітна плата за будь-які 60 календарних місяців страхового стажу підряд за 30 червня 2000 року незалежно від перерв.
Ці зміни в законі звичайне уточнення і скидання з людини необхідності збирання інформації.
Пенсіонер може зараз взяти для обрахунку пенсії весь свій трудовий стаж. Але, щоб взяти зарплату відповідно до цього страхового стажу і привести до коефіцієнту середньої заробітної плати,який має Пенсійний фонд, потрібно при обрахунку пенсій врахувати : зарплату, помітили на середню зарплату і отримати коефіцієнт. Для обрахунку пенсії пенсіонер може брати всі свої доходи,які були впродовж трудової діяльності, але для того, щоб підтвердити, що саме цю зарплату отримала людина, вона мала до 1 січня 2016 року знайти данні у свого роботодавця і принести їх до Пенсійного фонду.
У чинному законі було прописано,що пенсіонер мав брати 60 будь-яких місяців поспіль. Якщо вони були до 1 липня 2000 року, то підтвердження роботодавця було не потрібно, а якщо з 1 липня 2000 року, то Пенсійний фонд веде облік і ому звернення до роботодавця не потрібне.
До 1 січня 2016 року за період з 1 липня 2000 року до 1 січня 2016 року таких довідок від роботодавця можна було не збирати. Але ця норма діяла до 1 січня 2016 року. Можливо це був експеримент. Тепер цю норму поновили. Ось по суті те, що змінилося в пенсійній системі.
Стандарти якими користується Пенсійний фонд у своїй роботі – прожитковий мінімум для осіб які втратили працездатність.
З 1 січня прожитковий мінімум га одну особу в розрахунку на місяць з січня по 1 грудня збільшиться від 1330 гривень до 1496 гривень.
Для основних соціальних і демографічних груп населення :
для працездатних осіб – із 1378 гривень до 1550 гривень;
для осіб які втратили працездатність – із 1074 гривні до 1208 гривень.
У 2016 році мінімальна заробітна плата з січня по грудень 2016 року становить : із 1378 гривень до 1550 гривень.
Згідно із законодавством, мінімальний розмір пенсії встановлюється на рівні прожиткового мінімуму. Так з 1 січня 2016 року – 1074 гривні, з 1 травня 2016 року підвищується на 5,2 % - 1130 гривень, з 1 грудня 2016 року підвищується на 6,9 % - 1208 гривень.
Максимальний розмір пенсій в Україні встановлюється на рівні 10 мінімальних. Проте, він при зміні прожиткового мінімуму в травні і в грудні змінюватися не буде. У 2016 році він становитиме 10740 гривень.
Слід зазначити,що від мінімальної пенсії начисляються і різні надбавки та підвищення .
З 1 травня і з 1 грудня 2016 року буде підвищено :
- мінімальний розмір пенсії
- надбавка за понаднормовий стаж
- мінімальні розміри по інвалідності учасникам ліквідації наслідків Чорнобильської катастрофи
- мінімальні розміри пенсій шахтарям
- мінімальні пенсійні виплати інвалідам війни та учасникам бойових дій
- підвищення до пенсій ветеранам війни та жертвам нацистських переслідувань
- надбавки особам, які мають статус Почесного донора України
-надбавки на утриманців відповідно до Закону України « Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби та деяких інших осіб»
- надбавки за особливі заслуги перед Україною.
При призначенні пенсій у 2016 році застосовується середня зарплата за останні 3 роки – 2013,2014,2015 роки.
Крім того у 2016 році буде затверджено особливий порядок проведення індексації грошових доходів населення. Буде збільшено поріг для проведення індексації зі 101 відсотка до 103 .
Не обійшли зміни і у призначенні пенсій за вислугу років для працівників освіти,охорони здоров’я, соціального забезпечення, працівників культури, для деяких працівників льотного – випробного складу авіації,до 1 січня 2016 року для зазначених категорій громадян пенсії за вислугу років призначалися незалежно від віку. Але вже з 1 січня встановлюється відповідний вік : для працівників льотно-випробного складу пенсія буде призначатися лише після досягнення 45 років, впродовж 10 років цей вік збільшиться до 50. Для працівників охорони здоров’я,освіти,соціального забезпечення,працівників культури пенсія призначається після досягнення 50 років, впродовж 10 років вік збільшується до 55.
Що стосується виплати пенсій працюючим пенсіонерам , то вони будуть виплачуватися в розмірі 85 % призначеної пенсії, але не менше 150 % прожиткового мінімуму для осіб, які втратили працездатність. Працюючі пенсіонери , пенсії яким призначені за законами : «Про прокуратуру», « Про державну службу», «Про судоустрій і статус суддів», «Про пенсійне забезпечення осіб,звільнених з військової служби, та деяких інших осіб» у період своєї роботи на посадах пенсії не отримають. Але ці ж пенсіонери, у період своєї роботи на інших посадах, отримають пенсії в розмірі 85 % , але не менше 150 % прожиткового мінімуму, для осіб які втратили працездатність.
Що стосується податку – з 1 січня 2016 року податок з пенсій на доходи фізичних осіб - 15 відсотків бази оподаткування, військовий збір - 1,5 відсотка бази оподаткування.
База оподаткування для розрахунку податку на доходи фізичних осіб та військового збору – 4134 гривні ( впродовж 2016 року).
Пенсії які не будуть оподатковуватися : учасникам бойових дій у період Другої світової війни ; інвалідам війни4; особам на яких поширюється чинність статті 10 Закону України « Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту».
Ось такі зміни чекають громадян пенсійного віку у 2016 році.
Юрист загальної практики
ЮРИДИЧНОЇ КОМПАНІЇ «АЛЬФА ЛЕКС КОНСАЛТИНГ»
Катерина Овчаренко
СПАДЩИНА ПО-НОВОМУ
Сьогодні поговоримо про оформлення спадщини в сільських радах. Чи можливо це?
Президент України підписав закон «Про внесення змін до деяких законодавчої актів України(щодо деяких питань спадкування)». З 1 січня 2016 року люди отримали можливість оформляти документи на спадок після смерті рідних не лише в містах чи райцентрах ,а й в селі( за місцем проживання померлого на момент його смерті). Це дає можливість мешканцям сільської місцевості не їздити оформляти спадщину до обласного центру, а проводити відповідну процедуру у сільській раді. Звичайно це робить відповідні послуги більш доступними для спадкоємців , а також зменшить часові та грошові витрати на їх оформлення.
Ось як прокоментував цей закон один із політиків : «Прийняття цього документу є реалізацією одного з напрямків децентралізації влади, адже органам місцевого самоврядування сільських населених пунктів надаються повноваження щодо оформлення спадщини.»
Зміни в законі які набули чинності з 1 січня не всюди найближчим часом повноцінно запрацюють. Справа в тому, що згідно з чинною на сьогодні статтею закону «Про нотаріат» у сільських населених пунктах уповноваженні на це посадові особи органу місцевого самоврядування мають право :
1)Вживати заходів щодо охорони спадкового майна;
2)Посвідчувати заповіти;
3)Видавати дублікати посвідчених ними документів;
4)Засвідчувати вірність копій документів і виписок з них;
5)Засвідчувати справжність підпису на документах;
6)Видавати свідоцтва про право на спадщину;
7)Видавати свідоцтва про право власності на частку в спільному майні подружжя в разі смерті одного з подружжя.
Але разом з тим посадові особи місцевого самоврядування в селах не мають право оформляти документи , які призначені для використання за межами державного кордону.
Треба зауважити,що видавати свідоцтва про право на спадщину та свідоцтва про право власності на частку в спільному майні подружжя в разі смерті одного з подружжя можуть лише посадові особи сільських рад , які мають вищу юридичну освіту, досвід роботи в галузі права не менше 3-х років, пройшли протягом року стажування у державній нотаріальній конторі або приватного нотаріуса, завершили навчання щодо роботи з єдиними та державними реєстрами , що функціонують в системі Міністерства юстиції України, та склали іспит із спадкового права.
На сьогоднішній день в сільській місцевості бракує фахівців , які мають юридичну освіту та досвід. Крім того в сільських радах має бути постійний досвід до деяких державних реєстрів, а для цього потрібен стабільний Інтернет. Тож зважаючи на всі ці умови мешканці сіл, де немає нотаріусів і надалі будуть змушені їхати до обласних та районних центрів.
На сьогоднішній день більше шансів запровадити якісне надання адміністративних послуг мають, об’єднані в результаті реформи децентралізації, територіальні громади. Наразі для них діють різні грантові програми з підтримки ініціатив , спрямованих на їхній розвиток.
Отже , запровадження змін, передбачених законопроектом,спростить оформлення права на спадщину та реєстрацію спадкоємцями прав на успадковане ними майно, зробивши відповідні послуги більш доступними для громадян; зменшить часові та грошові витрати ; дозволить органам місцевого самоврядування у селах надавати необхідні послуги мешканцям, покращивши їм комфортність проживання.
Поступово всі низки змін законопроекту буде виконано . Адже ми будуємо нову країну , нове життя і нове майбутнє. А для цього потрібен час.
Юрист загальної практики
ЮРИДИЧНОЇ КОМПАНІЇ «АЛЬФА ЛЕКС КОНСАЛТИНГ»
Катерина Овчаренко
ЯКИХ ЗМІН ЧЕКАТИ ВІД НОВОГО ТРУДОВОГО КОДЕКСУ?
В правилах ринку праці на нас чекає багато нововведень! Як відомо, при досягненні відповідного рівня правового регулювання трудових відносин у сучасних умовах передбачається вироблення чіткої концепції реформування трудового законодавства. Ця концепція повинна відповідати інтересам захисту прав найманих працівників у державі, як і зазначено в Конституції України «людина, її життя і здоров’я, честь і гідність, недоторканність і безпека визнаються найвищою соціальною цінністю». Роботодавці також повинні мати законні засоби захисту своїх інтересів.
Реформа трудового законодавства має бути зорієнтована на доктрини природничого права, яке базується на загальнолюдських та моральних засадах.
Нова концепція має спиратися на ґрунтовні наукові дослідження теорії трудового права, повинна враховувати найновіші досягнення сучасної правової думки, світовий досвід регулювання трудових відносин, адже в майбутньому вона стане основою нових законодавчих перетворень.
Основне завдання у сфері правового регулювання трудових відносин є створення нової системи законодавчих та нормативно правових актів про працю. Все це повинно мати цілісний характер, відповідати умовам ринкової економіки, бути привабливим для всіх учасників трудових відносин. Підготовка нового Кодексу є основою реформування трудового законодавства. Новий Кодекс має стати основним законодавчим актом у сфері праці.
Реформування трудового законодавства вирішить завдання децентралізації та лібералізації правового регулювання трудових відносин, при цьому має бути визначена роль держави у цих відносинах.
Реформи законодавства в Україні про працю мають виходити з необхідності попередження порушення трудових прав працівників; забезпечення адекватності законодавчо визначених трудових прав та гарантій і можливості їх реалізації, соціальної справедливості та ін.
Тож нововведення в Трудовому Кодексі несуть багато змін як для роботодавців так і для працівників.
Наприклад, за новим кодексом особистий трудовий договір між працівником і роботодавцем буде обов’язковим (а раніше був колективний). Нас із вами можуть звільнити за розголошення службової або комерційної таємниці, для вагітних скасують випробувальний термін; за працівниками можуть офіційно стежити за допомогою відеокамер; але щорічної відпустка збережеться як і раніше - з 24 до 28 днів.
Крім того в Трудовому Кодексі визначено поняття «робоче місце», а також питання правонаступництва в трудовому законодавстві у разі злиття чи поділу юридичної особи.
Також будуть передбачені додаткові гарантії для вагітних жінок: за ними зберігатиметься середній заробіток за час проходження медичного огляду.
У робочому графіку українців можливо навіть!!! з’явиться перерва на сон у спекотний час доби – з 14:00 до 17:00 години. Буде продовжено неоплачувану відпустку до 90 днів, скорочено випробувальний термін з 3-х до 1-го місяця, збільшиться оплата в нічний та понаднормовий час.
Експерти ринку праці відзначають, що новий Трудовий Кодекс розширює права роботодавця. Наприклад, Кодекс надає роботодавцю право затверджувати власні нормативні акти у сфері праці шляхом наказів і розпоряджень. Таким чином це дає можливість їм уникати колективних переговорів.
Новий Трудовий Кодекс скоротить термін сповіщення про звільнення з двох місяців до одного.
Що ж, будемо мати надію, що нововведення в Трудовому Кодексі України принесуть нам більше позитивних та справедливих змін.
Юрист загальної практики
ЮРИДИЧНОЇ КОМПАНІЇ «АЛЬФА ЛЕКС КОНСАЛТИНГ»
Катерина Овчаренко
ЗМІНИВСЯ ПОРЯДОК ОТРИМАННЯ ВИТЯГІВ З ДЗК
Зміни до життя «ПО-НОВОМУ» не стоять на місці. Відтепер органи державної влади, органи місцевого самоврядування отримають доступ до Державного земельного кадастру і матимуть можливість користуватися інформацією Державного земельного кадастру при прийнятті управлінських рішень.
На засіданні Кабінету Міністрів прийнято постанову № 205 від 21.03.2016 року "Деякі питання ведення Державного земельного кадастру".
Документом визначається порядок надання безпосереднього доступу до відомостей Державного земельного кадастру широкому колу посадових осіб та фаховим спеціалістам.
Відтепер заінтересовані особи можуть самостійно отримувати необхідні відомості про об'єкти Державного земельного кадастру, його картографічну основу, відомості про земельні ділянки, їх власників та користувачів.
Крім того, постановою визначено за яким порядком надаватимуться витяги та інші документи з Державного земельного кадастру адміністраторами центрів надання адміністративних послуг та уповноваженими особами виконавчих органів місцевого самоврядування, що сприятиме децентралізації.
Урядовим документом також запроваджується механізм надання відомостей з Державного земельного кадастру з використанням можливостей Інтернету.
Відтепер адміністратори центрів з надання адміністративних послуг будуть надавати відомості з державного земельного кадастру. Тепер вони мають наступні повноваження:
1.Здійснювати реєстрацію заяв про отримання відомостей з Державного земельного кадастру;
2.Проводити перевірку поданих їм на розгляд документів;
3.Надавати відомості про земельні ділянки, витяги з ДЗК (і ніби як планується можливість отримати витяг з ДЗК про земельну ділянку по всій території України);
4.Оприлюднювати на сайті Держгеокадастру дані про реєстрацію заяви про надання відомостей з ДЗК.
Прес-служба
Юридичної компанії “АЛЬФА ЛЕКС КОНСАЛТИНГ”
УВАГА! ПОДАТОК НА НЕРУХОМІСТЬ ТРЕБА БУДЕ ПЛАТИТИ ВЖЕ ЦІЄЇ ВЕСНИ!
Рахунки на сплату податку на нерухомість прийдуть у КОЖНУ ХАТУ з теплими променями весняного сонця. До кінця весни органи місцевої влади мають надіслати кожному володільцю житлової і нежитлової нерухомого майна рахунок з сумою, яку треба буде заплатити у місцевий бюджет. На той випадок, якщо народ платити відмовиться або не зможе уряд придумав розробити систему штрафів, які будуть застосовувати до злісних неплатників податку на нерухомість.
Так, Україна підписуючи угоду про Асоціацію з Європейським Союзом і угоди з МВФ, взяла на себе обов’язок запровадити податок на нерухомість.
У 2015 році ради місцевих рівнів прийняли розмір процентної ставки щодо податку на нерухомість, виходячи з потреб адміністративно-територіальних одиниць.
У 2016 році було внесено ряд змін у Податковий кодекс України, які в тому числі, стосувались і податку на нерухомість.
Основні моменти про які треба знати власникам нерухомого майна:
1.Неоподатковувана пільга на площу квартир і будинків ЗМІНЕНА! Податок платитимуть всі, хто має квартиру більше 60 кв.м. або будинок більше 120 кв.м. Крім того, якщо ви живете в квартирі, площею понад 300 кв.м. або у будинку, площею понад 600 кв.м. необхідно буде ще щорічно платити так званий «податок на розкіш», що становить 25 000 гривень.
2.Ставка податку на нерухомість тепер становить 3% від мінімальної заробітної плати.
3.Податком на нерухомість оподатковується тепер і нежитлова нерухомість.
Також, звертаємо Вашу увагу! Якщо у вас квартира, площею, наприклад, 80 кв.м. і вона приватизована на двох осіб – то Ваша родина не буде платити податок на нерухомість, тобто площу мають розділити на дві особи.
Отже, якщо Ваш дохід не дає змоги Вам посилити оплату податку на нерухомість – не хвилюйтесь, керівництво нашої держави радить Вам продати Ваше житло і придбати менше за площею.
А від нас, хочемо побажати Вам терпіння і достойних доходів, щоб податки, в тому числі і податок на нерухомість не били по Вашій кишені так сильно.
Прес-служба
Юридичної компанії “АЛЬФА ЛЕКС КОНСАЛТИНГ”