Шустка Яна
ЯК ПРОКОНТРОЛЮВАТИ ПРАВИЛЬНІСТЬ ОФОРМЛЕННЯ СУДОВОГО НАКАЗУ У ГОСПОДАРСЬКІЙ СПРАВІ?
Для Вас важливо уважно прочитати отриманий судовий наказ на предмет його відповідності всім вимогам, що висуваються до виконавчих документів. Так, згідно зі ст. 18 Закону України «Про виконавче провадження» у виконавчому документі обов'язково зазначають:
- назву й дату видачі документа, найменування органу, прізвище та ініціали посадової особи, що його видала;
- дату прийняття й номер рішення, за яким видано документ;
- повне найменування (для юридичних осіб) або ім'я (прізвище, власне ім'я та по батькові) (для фізичних осіб) стягувача та боржника, їхнє місцезнаходження (для для юридичних осіб) або місце проживання чи перебування (для фізичних осіб), ідентифікаційний код суб'єкта господарської діяльності стягувача та боржника (для для юридичних осіб), індивідуальний ідентифікаційний номер стягувача та боржника (для фізичних осіб — платників податків), а також інші дані, якщо вони відомі суду, які ідентифікують стягувача та боржника або можуть сприяти примусовому виконанню. Зокрема, дата народження боржника та його місце роботи (для фізичних осіб), місцезнаходження майна боржника, рахунки стягувача та боржника тощо;
- резолютивну частину рішення;
- дату набрання законної (юридичної) сили рішенням;
- строк пред'явлення виконавчого документа до виконання.
Виконавчий документ повинен бути підписаний уповноваженою посадовою особою із зазначенням її прізвища та ініціалів і скріплений печаткою.
Якщо в судовому наказі виявлено помилку, то краще відразу скористатися ст. 117 ГПК і звернутися до суду, який видав такий наказ, із вимогою про її виправлення. Для цього до суду потрібно подати відповідну заяву довільної форми, у якій зазначити допущений недолік під час оформлення судового наказу. Господарський суд розглядає таку заяву в десятиденний строк у судовому засіданні з повідомленням стягувача та боржника й виносить ухвалу. Неявку стягувача й боржника не вважають перешкодою для розгляду заяви. До цього моменту господарський суд має право своєю ухвалою зупинити стягнення за наказом, а також витребувати наказ.
Ухвала господарського суду за результатами розгляду заяви надсилається стягувачеві й боржнику в п'ятиденний строк із дня її винесення.
Детальніше за телефонами:
(095) 041-41-13; (093) 488-88-22
ЯК ОТРИМАТИ ВИКОНАВЧИЙ ДОКУМЕНТ В ГОСПОДАРСЬКІЙ СПРАВІ?
Особа, на користь якої винесено рішення в господарській справі, має отримати наказ господарського суду. Для цього потрібно звернутися з відповідною заявою до суду, який виніс рішення (ст. 116 ГПК).
Nona Bene: з відповідною заявою про видачу судового наказу позивач може звернутися до суду після набрання його рішенням законної сили.
Детальніше за телефонами:
(095) 041-41-13; (093) 488-88-22
ЄВРОПЕЙСЬКА МОДЕЛЬ ВИКОНАННЯ СУДОВИХ РІШЕНЬ
«Міністерство юстиції України спільно з громадськістю, експертами та Державною виконавчою службою, яка зараз реформується, проаналізували діяльність органів державної виконавчої служби і підготували відповідні законопроекти. Йдеться про нову редакцію Закону України «Про виконавче провадження», а також проект Закону «Про державну виконавчу службу і приватних виконавців», - повідомила під час експертної зустрічі у Комунікативному центрі уряду Ірина Мостова, начальник відділу взаємодії з Державною виконавчою службою України Департаменту взаємодії з органами влади Міністерства юстиції України.
У заході взяли участь експерти Валентина Данішевська, директор Центру комерційного права та Роман Куйбіда, експерт Центру політико-правових реформ. Крім того, до дискусії на тему реформування системи примусового виконання рішень долучились також представники громадських організацій, обласних державних адміністрацій, громадських рад, керівники Головних територіальних управлінь юстиції, а також державні виконавці з Дніпропетровська, Львова, Полтави, Одеси, Харкова та Чернігова.
За словами Ірини Мостової, законопроекти передбачають запровадження в Україні змішаної системи державних та приватних виконавців – моделі, притаманної більшості європейських країн.
Так, законопроект «Про державну виконавчу службу і приватних виконавців» встановлюватиме правові засади діяльності органів виконавчої служби, порядок набуття професії приватних виконавців, проходження ними іспиту, отримання ліцензії, порядок контролю та створення самоврядного органу приватних виконавців.
Проект нової редакції Закону «Про виконавче провадження» передбачає відкриту процедуру виконавчого провадження, автоматизацію усіх процесів, повну електронну взаємодію з усіма органами державної влади.
«Також пропонується встановлення максимально стислих строків для вчинення виконавчих дій. Ці законопроекти дозволять забезпечити максимально ефективне, швидке, повне виконання рішень, усунути корупційні ризики діяльності органів державної виконавчої служби, зменшити навантаження на державний бюджет шляхом скорочення органів державної виконавчої служби та передачі функцій приватним виконавцям», - наголосила Ірина Мостова.
З текстом проекту Закону України "Про виконавче провадження" можна ознайомитись тут
Прес-центр
Юридичної компанії “Альфа Лекс Консалтинг”
ЗАКОНОПРОЕКТ У СФЕРІ ДЕРЖАВНОЇ РЕЄСТРАЦІЇ БІЗНЕСУ ТА РЕЧОВИХ ПРАВ НА НЕРУХОМЕ МАЙНО
У приміщенні Державної реєстраційної служби України відбувся круглий стіл, де фахівці відомства під головуванням заступника Голови Укрдержреєстру Романа Усенка презентували представникам громадськості законопроекти у сфері державної реєстрації бізнесу та речових прав на нерухоме майно.
Враховуючи політику держави та досвід іноземних країн, Мін’юстом було розроблено покроковий план реформування сфери державної реєстрації, яким передбачається до кінця цього року завершити основний етап реформ стосовно надання адміністративних послуг.
Так, на сферу реєстрації чекає запровадження електронних сервісів, спрощення процедур, передачу функцій з державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб – підприємців органам місцевого самоврядування, нотаріусам та банкам.
Надалі планується передати на місця як функції з прийому документів, так і функції з прийняття рішень. Проте за центральним органом виконавчої влади залишається функція контролю.
Прес-центр
Юридичної компанії “Альфа Лекс Консалтинг”
СПРОСТИЛИ РЕЄСТРАЦІЮ ПРАВ НА ЗЕМЛІ СІЛЬСЬКОГОСПОДАРСЬКОГО ПРИЗНАЧЕННЯ
Влада останнім часом дивує все новими і новаціями законодавства. Ми вже відвикли до такого шаленого темпу змін. А коли зміни і робилися – то вони були поодинокі, непрофесійні і не системні.
Міністерство юстиції України спільно з Верховною Радою України в черговий раз взялись за сферу сільського господарства. Зазвичай зміни в цій галузі лякають, однак, надіємося, що цього разу все таки щось стане краще.
Законом від 05.03.2015 року було надано нотаріусам значну частину прав державних реєстраторів речових прав у сфері реєстрації прав на землі сільськогосподарського призначення.
Відтепер нотаріус:
- здійснює функції державного реєстратора прав на нерухоме майно;
- має доступ та користується Державним земельним кадастром, формує витяги з кадастру.
На мою думку, надання нотаріусам права доступу до Державного земельного кадастру - це дуже правильна системна зміна, адже зараз отримання витягу з ДЗК штучно ускладнене, що спричиняє корупційні ризики.
Найбільше це нововведення ощасливить підприємства агропромислового комплексу, адже вони найбільш залежні від доступності реєстрації речових прав. Весь агропромисловий комплекс базується на мільйонах розпайованих земельних ділянок сільськогосподарського призначення. І у разі нездійснення реєстраційних дій у визначеному порядку та у встановлені строки підприємство агропромислового сектору не має права скористатися пільговим податковим режимом у сфері сільського господарства.
Тому особисто я оцінюю максимально позитивно такі нововведення. Однак, вони потребують вдосконалення та ефективного контролю.
Керуючий партнер
Юридичної компанії «Альфа Лекс Консалтинг»
Попов Р.
ПОГРАБУВАННЯ НА КІРОВОГРАДЩИНІ
У Бобринецькому районі шестеро зловмисників за ніч вивезли зі складу агрофірми близько 20 тонн соняшникового насіння. Награбували на 200 тисяч гривень. Продати вкрадене не встигли. Зловмисників впіймали.
ФІСКАЛЬНА СЛУЖБА КІРОВОГРАДЩИНИ БЕЗ КЕРІВНИКА
Надію Воленшчак звільнено з посади начальника Головного управління державної фіскальної служби у Кіровоградській області. Про це повідомляє прес-служба ГУ ДФС у області.
Виконання обов’язків покладено на першого заступника начальника Головного управління ДФС у Кіровоградській області Олега Лічмана.
Нагадаємо, що Надія Воленшчак очолювала фіскальне відомство області з травня 2014 року. До цього вона працювала на посаді заступника начальника ДПІ у Голосіївському районі ГУ Міндоходів у місті Києві.
СВАВІЛЛЯ ПРАВООХОРОНЦІВ ЗНОВУ ПОДОЛАНО
Адвокат ЮРИДИЧНОЇ КОМПАНІЇ «АЛЬФА ЛЕКС КОНСАЛТИНГ» Роман Попов виграв ряд показових справ проти свавілля органів слідства та прокуратури у Кіровському районному суді м. Кіровограда. «Я наполягав, наполягаю і буду наполягати на тому, щоб законні права громадян дотримувались будь-ким, а правоохоронними органами, зокрема» - зазначив він.
Більш як рік тому «проблемний» боржник АТ «Ощадбанк», перебуваючи в стані алкогольного сп’яніння влаштував «розборки» з працівниками банку. Дана подія супроводжувалася нецензурною лайкою, порушенням громадського порядку і погрозами фізичною розправою та вбивством. Відповідно, було порушено два кримінальних провадження за ч. 1. ст. 129 КК України.
А ВАШЕ ПРАВО НА ВІДПУСТКУ НІХТО НЕ ПОРУШУЄ?
До ЮРИДИЧНОЇ КОМПАНІЇ «АЛЬФА ЛЕКС КОНСАЛТИНГ» звернувся за допомогою працівник одного із великих виробничих підприємств центрального регіону України.
Сутність звернення полягала в тому, що адміністративний апарат підприємства не надав працівникові відпустку згідно графіку відпусток, який було затверджено ще на початку року та погоджено з працівником, профспілквою організацією та керівництвом підприємства.
Фахівці ЮРИДИЧНОЇ КОМПАНІЇ «АЛЬФА ЛЕКС КОНСАЛТИНГ» надали клієнту грунтовне роз’яснення його прав, а зокрема права на відпустку. Як зазначають норми законодавства України стосовно цього питання, роботодавець не має жодного права не надавати відпустку працівникові згідно графіку відпусток. Однак, роботодавець може перенести відпустку працівника на інший період у зв’язку із службовою необхідністю, але таких дій роботодавцем виконано не було.
Не надати працівникові відпустку роботодавець може лише за однієї умови – за наявності письмової згоди працівника щодо відсутності відпустки з подальшою виплатою компенсації за невикористану відпустку.
Обурює те, що первинні профспілкові організації підприємств “закривають очі” на такі порушення роботодавців і не виконують своїх функцій згідно законодавства.
Юристи нашої компанії підготували ряд документів до представників профспілкової організації підприємства та до самого підприємства, і у разі незадоволення роботодавцем вимог працівника підготують скаргу до Державної інспекції України з питань праці.
Прес-центр
Юридичної компанії “Альфа Лекс Консалтинг”
Юридичні послуги у цивільних справах (спорах).
Гражданские дела в нашей стране требуют особого внимания и опыта. Заключение договоров, контрактов, является основой правоотношений как в бизнесе (заключение сделок), так и в обычной жизни (покупка жилья, товаров, услуг и т.д.).
Проведение операций с недвижимостью желательно осуществлять после консультации с юристами. Нюансы договоров, незаметные для «рядовых» граждан, могут способствовать тому, что сделка будет не соответствовать закону и возникнет риск признания ее недействительной. Нередки случаи судебных споров по недвижимости, споров по наследству, где без специальных знаний и опыта не обойтись.